TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w lipcu 2024 

W lipcu 2024 liderem medialnym PKO BP Ekstraklasy została Legia Warszawa, drugie miejsce przypadło Śląskowi Wrocław, a trzecie Jagiellonii Białystok.

Znaczne poruszenie w mediach wzbudziła oprawa kibiców Legii – zaprezentowano ją tuż przed pierwszym meczem, który został rozegrany przy ul. Łazienkowskiej. Transparent przedstawiał kobietę w stroju ludowym trzymającą głowę świni, dwóch mężczyzn – z młotkiem i kijem bejsbolowym oraz napis „Refugees welcome” (z ang. „Witajcie uchodźcy”). O sprawę spytano m.in. Adama Bodnara, ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego. Pod koniec lipca Komisja Ligi podjęła decyzję – za oprawę fanów klub został ukarany grzywną w wysokości 30 tysięcy złotych. Kolejne informacje dotyczyły zmagań Legionistów na arenie międzynarodowej (m.in. pojedynków z walijskim Caernarfon Town FC) oraz zmian kadrowych (m.in. sprzedaży Makany Baku do greckiego Atromitosu).

Śląsk Wrocław zaprezentował z kolei stroje meczowe na sezon 2024/2025, które już przed rozpoczęciem rozgrywek cieszyły się medialnym uznaniem. Głównym motywem koszulek jest panorama miasta z 1493 roku przedstawiająca jego najważniejsze zabytki, co łączy się z hasłem kibiców „Twierdza Wrocław”. Dziennikarze podkreślali również, że po raz pierwszy w historii klubu, dzięki uprzejmości Ekstraklasy oraz partnerów, logotypy Lotto, PKO i sponsorów są jednobarwne, co podkreśla główny motyw oraz estetykę trykotów. Sporym echem medialnym odbiła się również informacja, iż Jehor Macenko zostaje w Śląsku Wrocław. Po wielu tygodniach trudnych negocjacji udało się dojść do porozumienia. Ukrainiec podpisał nowy kontrakt obowiązujący do 30 czerwca 2027 roku. Jednakże słowa trenera klubu, Jacka Magiery, wzbudziły w kibicach niepokój, ponieważ stwierdził on, że kadra na ten moment jest kompletna. Fani w mediach społecznościowych szeroko dyskutowali na ten temat, twierdząc, że w obecnym składzie znajduje się tylko jeden napastnik.

Podium zamyka Jagiellonia Białystok, której niedawno udało się awansować do kolejnej rundy europejskich pucharów. 24 lipca drużyna z Podlasia pokazała klasę zarówno na boisku, jak i poza nim. Jagiellonia ograła na wyjeździe 4:0 FK Paneveżys, a w następnym tygodniu przypieczętowała awans do kolejnej rundy. Media społecznościowe obiegło nagranie przedstawiające szatnię zajmowaną przez mistrzów Polski tuż po tym, jak opuścili oni obiekt w Poniewieżu. Klub został pochwalony w mediach za porządek, który zostawili po sobie piłkarze. Bartłomiej Wdowik – objawienie ostatniego sezonu Jagielloni i najlepszy obrońca Ekstraklasy został kupiony przez portugalski Sporting Braga, co jest dużym krokiem w karierze młodego zawodnika i wywołało wiele pozytywnych komentarzy w mediach społecznościowych. Kibice jednocześnie boją się, iż trudno będzie wypełnić lukę w składzie po tak dobrym piłkarzu.

Czołową piątkę pod względem medialności zamykają Lech Poznań oraz Pogoń Szczecin. Na kolejnych miejscach uplasowały się kluby: Raków Częstochowa, Widzew Łódź, Zagłębie Lubin, Górnik Zabrze i Korona Kielce.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.