Ranking popularności klubów na Facebooku. Klasa B Wałbrzych I

Kolejne zestawienie w reaktywowanym cyklu „Rankingi popularności klubów na Facebooku”. Czas na pierwszą grupę wałbrzyskiej Klasy B.

Wielką pomoc w stworzeniu tego i kilku innych zestawień z województwa dolnośląskiego okazał mi Paweł Danielak, były prezes MKS-u Szczawno-Zdrój. Zadał on w imieniu Galaktycznego Futbolu kilka pytań działaczom czołowych klubów rankingu. 

Zasady rankingów popularności w sezonie 2023/2024:

  1. O kolejności miejsc decyduje liczba osób obserwujących klubowy fanpage na Facebooku.
  2. Drużyny rezerw klubowych występujące w danej lidze nie będą uwzględniane w rankingu.
  3. Klubowe profile nieaktywne od co najmniej 6 miesięcy nie będą brane pod uwagę.
  4. Rankingi to tylko forma zabawy i w tej kategorii należy je traktować.

Ranking popularności klubów na Facebooku. Klasa B Wałbrzych I. Stan na 26.07.2023

MiejsceKlubLiczba obserwujących klubowy profil
1.Podgórze Wałbrzych3900
2.KP Mieroszów1200
3.LKS Unia Bogaczowice1100
Unia Jaroszów1100
5.Orzeł Witoszów813
6.Wierzbianka Wierzbna715
7.Błękitni Słotwina 692
8. Huragan Olszany602
  1. Wasz klub zajmuje czołowe miejsce w rankingu popularności kont klubowych na Facebooku w A- klasie grupa Wałbrzych I. Co stoi za tym sukcesem?
  2. Czy oprócz Facebooka, klub prowadzi jeszcze inne media społecznościowe (Instagram, Twitter, strona internetowa, YouTube, Tik Tok, inne)?
  3. Kto w klubie zajmuje się obsługą mediów społecznościowych? Czy są to pracownicy klubu, działacze, fani, a może wykwalifikowana firma od social mediów?
  4. Czy popularność konta facebookowego przekłada się w jakimś stopniu na frekwencję kibiców podczas meczów drużyny?
  5. Czy klub prowadzi na Facebooku konkursy dla swoich kibiców?
  6. Czy popularność konta facebookowego ma istotny wpływ na promocję klubu podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami?

Podgórze Wałbrzych

Obsługą mediów zajmują się trzy osoby, są to zawodnicy klubu. Oprócz FB jest jeszcze strona internetowa na futbolowo, którą prowadzi jedna z tych trzech osób, lecz też nie jest to w 100% aktualizowane. Myślę, że w jakimś stopniu FB przekłada się na frekwencję, ale w jakim procencie to nie wiemy. Badań nie prowadzimy. Konkursów dla kibiców nie mamy.

KP MCK Mieroszów

Mamy profil na Youtube – planowaliśmy poszerzyć bazę wiedzy o klubie o Instagram, ale na razie zabrakło czasu. Jeśli chodzi o media społecznościowe, to prowadzimy je sami. Kontem głowie zajmują się dwie osoby prezes i jedna z „pozytywnie zakręconych na rzecz klubu” kibicek. Popularność profilu to raczej efekt pracy nad samym fanpage’em, ale nade wszystko promowanie go przez społeczność klubową. Na samych spotkaniach frekwencja jest zapewne ponad średnią ligową. Podczas rozmów ze sponsorami ilość obserwujących staramy się wykorzystywać, ale czy ma to realny wpływ na ich skuteczność? Jako prezes śmiem wątpić.

Unia Jaroszów

Za sukcesem stoi jedna osoba. Stronę prowadzi jedna osoba, kosi boisko jedna osoba, wysypuje linie jedna osoba, pozyskuje dotacje jedna osoba, rozlicza dotacje jedna osoba – PREZES!

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.