Wisła Borek Wielkopolski: Małe miasto, wielki klub

Wisła Borek Wielkopolski zajęła drugie miejsce w rankingu popularności profili na Facebooku w czwartej grupie wielkopolskiej Klasy Okręgowej. Zadałem kilka pytań klubowym działaczom dotyczących działalności w mediach społecznościowych.

Aktualnie facebookowy profil Wisły Borek Wielkopolski obserwuje 2700 osób. Ta liczba pozwoliła klubowi być wiceliderem rankingu popularności w czwartej grupie wielkopolskiej okręgówki. Należy wspomniane zestawienie traktować w formie zabawy, ale odpowiednie prowadzenie mediów społecznościowych może często przerodzić się w wymierny sukces. Ranking znajdziecie klikając TUTAJ.

Korzystając z okazji zapytałem działaczy Wisły o to jak podchodzą do prowadzenia tzw. social mediów.

Wasz klub zajmuje drugie miejsce w rankingu popularności kont klubowych na Facebooku w czwartej grupie RED BOX klasie okręgowej. Co stoi za tym sukcesem?

Historia naszego Facebooka sięga 2012 roku. Zamysłem było zwiększenie zainteresowania naszym klubem oraz wyjście naprzeciw oczekiwaniom naszych kibiców, dotyczącym większego dostępu do informacji o działaniach klubu.

Początkowo informacje skupiały się na drużynie seniorskiej, z czasem pojawiało się coraz więcej postów dotyczących drużyn młodzieżowych czy innych naszych sekcji sportowych, takich jak sekcja lekkoatletyczna czy sekcja badmintona. Za naszym sukcesem stoi właśnie różnorodność w przedstawianych informacjach.

Czy oprócz Facebooka klub prowadzi jeszcze inne media społecznościowe?

Poza Facebookiem można znaleźć nas również na Instagramie. Posiadamy również nieoficjalne konto na YouTube.

Kto w klubie zajmuje się obsługą mediów społecznościowych? Czy są to pracownicy klubu, działacze, fani, a może wykwalifikowana firma od social mediów?

Początkowo obsługą zajmowały się dwie osoby, jednak w związku z rozwojem profilu aktualnie dostęp do naszych mediów społecznościowych ma prawie dziesięć osób. Trenerzy drużyn młodzieżowcach publikują posty związane ze swoimi podopiecznymi, pozostałe osoby przedstawiają tematy ogólne, głównie związane z piłką seniorską.

Czy popularność konta facebookowego przekłada się w jakimś stopniu na frekwencję kibiców podczas meczów drużyny?

Nasze hasło przewodnie to MAŁE MIASTO WIELKI KLUB. Choć pochodzimy z małego miasteczka zawsze możemy liczyć na naszych kibiców. Brak zapowiedzi spotkania czy brak relacji z meczu wyjazdowego nigdy nie przechodzi bez echa. Nasi kibice zawsze chcą być na bieżąco, aby nie przegapić meczu domowego czy informacji o aktualnych poczynaniach naszych zespołów.

Posiadamy również utworzoną przez borecką młodzież grupę kibicowską, która dopinguje nas również w meczach wyjazdowych.

Czy klub prowadzi na Facebooku konkursy dla swoich kibiców?

Przed każdym meczem na naszym profilu można wziąć udział w typowaniu wyniku meczu. Dla osób, które poprawnie wytypują wynik, czekają klubowe gadżety.

Czy popularność konta na Facebooku ma istotny wpływ na promocję klubu podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami?

Aktualnie posiadamy kilkunastu sponsorów, z którymi współpracujemy od wielu lat. Jednak wciąż pojawiają się nowi, którzy widząc szeroką skalę działalności naszego klubu, chętnie przystępują do współpracy w różnym wymiarze. Mam tu na myśli wsparcie finansowe, ale również usługowe. Zasięgi naszych kont mają na pewno istotny wpływ podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami.

*******

Zachęcam do obserwowania profilu Wisły Borek Wielkopolski na Facebooku.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.