GKS Jaraczewo: Dla nas więź z fanami jest niezwykle ważna

GKS Jaraczewo zajął pierwsze miejsce w rankingu popularności profili na Facebooku w czwartej grupie wielkopolskiej Klasy Okręgowej. Zadałem kilka pytań klubowym działaczom dotyczących działalności w mediach społecznościowych.

Aktualnie facebookowy profil GKS-u Jaraczewo obserwuje 3400 osób. Ta liczba pozwoliła klubowi być liderem rankingu popularności w czwartej grupie wielkopolskiej okręgówki. Należy wspomniane zestawienie traktować w formie zabawy, ale odpowiednie prowadzenie mediów społecznościowych może często przerodzić się w wymierny sukces. Ranking znajdziecie klikając TUTAJ.

Korzystając z okazji zapytałem działaczy z Jaraczewa o to jak podchodzą do prowadzenia tzw. social mediów.

Wasz klub zajmuje pierwsze miejsce w rankingu popularności kont klubowych na Facebooku w czwartej grupie wielkopolskiej Klasy Okręgowej. Co stoi za tym sukcesem?

Dla nas więź z fanami jest niezwykle ważna. GKS Jaraczewo słynie w regionie przede wszystkim z atmosfery, jaka tworzą nasi kibice. Od samego początku funkcjonowania klubu postawiliśmy na kontakt poprzez portale społecznościowe. Ale równie ważny był styl i poziom przekazu. Dzięki współpracy z bardzo zdolnym grafikiem By_mixon możemy poszczycić się grafikami na najwyższym poziomie. Staramy się też wchodzić w interakcje w fanami poprzez konkursy, głosowania na zawodnika miesiąca itp. Przyznam nieskromnie, że po kilku miesiącach, grając w B klasie staliśmy się pionierem jeśli chodzi o poziom i styl przekazu klubów amatorskich. Zauważalne jest, że inne kluby również coraz bardziej angażują się w prowadzenie portali społecznościowych, co na pewno powoduje jeszcze większą kreatywność. Cieszymy się, że to wszystko doceniają nasi fani.

Kto w klubie zajmuje się obsługą mediów społecznościowych? Czy są to pracownicy klubu, działacze, fani, a może wykwalifikowana firma od social mediów?

Prowadzeniem kont w mediach społecznościowych zajmuje się członek Zarządu klubu we współpracy ze wspomnianym grafikiem. Jednak przy wprowadzaniu nowości lub większych zmianach, konsultowane jest w gronie 5-6 osób zajmujących się sprawami organizacyjnymi.

Czy oprócz Facebooka, klub prowadzi jeszcze inne media społecznościowe (Instagram, Twitter, strona internetowa, YouTube, Tik Tok, inne)?

Tak, klub posiada jeszcze konto na Instagramie, gdzie staramy się przekazywać mniej oficjalne treści, pokazywać funkcjonowanie klubu bardziej „od kuchni”. Natomiast na kanale YouTube czasami pojawiają się wywiady, relacje z ważnych wydarzeń.

Czy popularność konta facebookowego przekłada się w jakimś stopniu na frekwencję kibiców podczas meczów drużyny?

GKS poza największą liczbą fanów konta internetowego, bez dwóch zdań jest również liderem frekwencji na trybunach. Na meczach pojawią się regularnie 300-500 osób, a mieliśmy w tym roku dwa mecze, gdzie trybuny zapełniły się, a mieszczą 800 osób.

Czy klub prowadzi na Facebooku konkursy dla swoich kibiców?

Prowadzenie konta polegające wyłącznie na przekazywaniu suchych informacji pewnie szybko by się znudziło. Dlatego przed każdym meczem proponujemy zabawę w typowanie wyniku, drobnym gadżetem klubowym dla zwycięzcy. Kibice wybierają zawodnika miesiąca, spośród czterech nominowanych przez samych graczy. Zdarzają się też jednorazowe akcje, jak choćby w ostatnich miesiącach wybór zawodników do jedenastki 5-lecia (w 2018 r. powróciła seniorska drużyna GKS).

Czy popularność konta na FB ma istotny wpływ na promocję klubu podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami?

Jako klub nie mamy jednego głównego sponsora, który zapewnia nam byt. Mieliśmy tego świadomość od samego początku, dlatego niezwykłe ważna jest dla nas promocja naszych sponsorów, których obecnie posiadamy 26. Jedni przekazują nam pieniądze, inni oferuję bezpłatnie usługi, a jeszcze kolejni wykonują dla nas pracę na stadionie, kiedy jest taka potrzeba. Obecnie oferujemy siedem sposobów promocji każdego sponsora. Obserwując statystyki kont, zauważyliśmy w ostatnim roku coraz więcej aktywności na Instagramie, dlatego w dniu meczowym wprowadzimy kolejny element promocji właśnie na tym portalu. Naturalnie rozmawiając ze sponsorami możemy się pochwalić zasięgami, jakie osiągają nasze konta, czyli także ich loga czy symbole. I z całą pewnością osoba, która decyduje się przekazać swoje pieniądze czy usługi ma satysfakcję z tego, że klub to docenia, a informacja ta trafia też do szerokiego grona fanów, którzy w zdecydowanej większości są mieszkańcami naszej gminy lub sąsiednich.

***

Zachęcam do obserwowania profilu GKS-u Jaraczewo na Facebooku.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.