Otrzymuję pytania od czytelników o cykl „Rankingi popularności klubów na Facebooku”. Cieszył się on niemałym zainteresowaniem, ale zawiesiłem go z różnych powodów. Teraz na prośbę wielu kibiców, mimo braku czasu, postanowiłem reaktywować cykl. Dziś prezentuję zestawienie profili klubów z IV ligi dolnośląskiej.
Wielką pomoc w stworzeniu tego i kilku kolejnych zestawień z województwa dolnośląskiego okazał mi Paweł Danielak, były prezes MKS-u Szczawno-Zdrój. Zadał on w imieniu Galaktycznego Futbolu kilka pytań działaczom czołowych klubów rankingu. Odpowiedział przedstawiciel Piasta Nowa Ruda.
Zasady rankingów popularności w sezonie 2023/2024:
- O kolejności miejsc decyduje liczba osób obserwujących klubowy fanpage na Facebooku.
- Drużyny rezerw klubowych występujące w danej lidze nie będą uwzględniane w rankingu.
- Klubowe profile nieaktywne od co najmniej 6 miesięcy nie będą brane pod uwagę.
- Rankingi to tylko forma zabawy i w tej kategorii należy je traktować.
Rankingi popularności klubów na Facebooku. Dolnośląska IV liga (stan na 21.07.2023)
Miejsce | Klub | Liczba obserwujących klubowy profil |
---|---|---|
1. | MKS Polonia-Stal Świdnica | 6700 |
2. | Piast Żmigród | 6300 |
3. | KS Piast Nowa Ruda | 5000 |
4. | Łużyce Lubań | 4800 |
5. | Lechia Dzierżoniów | 4600 |
6. | Moto Jelcz Oława | 4100 |
7. | LKS Barycz Sułów | 3400 |
8. | Górnik Nowe Miasto Wałbrzych | 3200 |
9. | BKS Bobrzanie Bolesławiec | 3000 |
Prochowiczanka Prochowice | 3000 | |
11. | KS Zenit Międzybórz | 2800 |
12. | Górnik Złotoryja | 2400 |
13. | KS Łomnica | 2300 |
14. | Polonia Środa Śląska | 2200 |
15. | KP Słowianin Wolibórz | 2000 |
16. | LKS Iskra Księginice | 1600 |
***
- Wasz klub zajmuje czołowe miejsce w rankingu popularności kont klubowych na Facebooku w A- klasie grupa Wałbrzych I. Co stoi za tym sukcesem?
- Czy oprócz Facebooka, klub prowadzi jeszcze inne media społecznościowe (Instagram, Twitter, strona internetowa, YouTube, Tik Tok, inne)?
- Kto w klubie zajmuje się obsługą mediów społecznościowych? Czy są to pracownicy klubu, działacze, fani, a może wykwalifikowana firma od social mediów?
- Czy popularność konta Facebookowego przekłada się w jakimś stopniu na frekwencję kibiców podczas meczów drużyny?
- Czy klub prowadzi na Facebooku konkursy dla swoich kibiców?
- Czy popularność konta Facebookowego ma istotny wpływ na promocję klubu podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami?
Piast Nowa Ruda:
Cześć, dzięki za docenienie. U nas w klubie wygląda to następująco: jeśli chodzi o social media to tym zajmuję się ja Rafał Bolisęga, kiedyś jako zawodnik klubu, a teraz jako wiceprezes.
Zakładałem stronę internetową, zacząłem się zajmować Facebookiem i dodatkowo założyłem Instagram. Naszą mocą z pewnością są grafiki, jakie wrzucamy na nasz fanpage i to z kolei robi były zawodnik Bartek Marzec. Wszystkie grafiki są jego autorstwa. Ważne jest to, aby w media wrzucać informacje cały czas. Nie raz na jakiś czas. Kibice oczekują tego, że będą informowani o tym co się dzieje w klubie. Integrują się z klubem, doceniają to, że są informowani. Dotyczy to 4 ligi, grup młodzieżowych, ale też innych naszych sekcji. Nie można skupiać się tylko np. na seniorach.
Dobra oprawa marketingowa, graficzna i prawdziwa informacja przyciąga na trybuny kibiców, co się przekłada na sprzedaż biletów. Robiliśmy kiedyś porównanie. Nie zapowiadaliśmy meczu, nie robiliśmy kampanii informacyjnej i przyszło 200 osób. Natomiast, gdy mocno informowaliśmy o meczu, były zapowiedzi, grafiki, to przyszło blisko 600 osób.
To wszystko przekłada się na rozmowy ze sponsorami. Takie kluby 4-ligowe nie mogą zbytnio zagwarantować i poprawić sprzedaży produktów dużym firmom, ponieważ to nie jest Liga Mistrzów. Wiele firm za to chce być widocznym w społeczeństwie lokalnym i pokazać, że wspierają lokalne inicjatywy.
***************************************
Zachęcam do przesyłania propozycji lig, których rankingi chcielibyście, abym opublikował. Od 4 ligi do Klasy C. Kontakt ze mną na FB, Twitterze, WhatsApp, jak również mailowo.
- Lech Poznań zatrzymał na dłużej swoją gwiazdęprzez Grzegorz Sawicki
- Probierz o Matty’m Cashu. „To nie jest tak, że go nie lubię”przez Grzegorz Sawicki
- Ze wsparciem samej Ewy Pajor. Polki otworzą pierwsze w historii MŚ w ampfutbolu!przez Grzegorz Sawicki
- Kamil Grabara na celowniku wielkiego klubu. Ale byłby numerprzez Grzegorz Sawicki
- Kolejny wymysł Probierza. Na radarach piłkarz z Young Boys Berno. On ma być zbawcą reprezentacji?przez Grzegorz Sawicki