Rankingi popularności klubów na Facebooku. Klasa Okręgowa Wałbrzych

Kolejne zestawienie w reaktywowanym cyklu „Rankingi popularności klubów na Facebooku”. Czas na wałbrzyską okręgówkę.

Wielką pomoc w stworzeniu tego i kilku kolejnych zestawień z województwa dolnośląskiego okazał mi Paweł Danielak, były prezes MKS-u Szczawno-Zdrój. Zadał on w imieniu Galaktycznego Futbolu kilka pytań działaczom czołowych klubów rankingu. Odpowiedziały Zamek Kamieniec Ząbkowicki i Bielawianka Bielawa.

Zasady rankingów popularności w sezonie 2023/2024:

  1. O kolejności miejsc decyduje liczba osób obserwujących klubowy fanpage na Facebooku.
  2. Drużyny rezerw klubowych występujące w danej lidze nie będą uwzględniane w rankingu.
  3. Klubowe profile nieaktywne od co najmniej 6 miesięcy nie będą brane pod uwagę.
  4. Rankingi to tylko forma zabawy i w tej kategorii należy je traktować.

Rankingi popularności klubów na Facebooku. Klasa Okręgowa Wałbrzych

MiejsceKlubLiczba obserwujących klubowy profil
1.Nysa Kłodzko4500
2.Górnik Wałbrzych4400
3.Bielawianka Bielawa4000
4.Polonia Bystrzyca Kłodzka3400
5.Zamek Kamieniec Ząbkowicki2700
6.AKS Strzegom2300
7.LKS Granit Roztoka 2200
KS Orzeł Ząbkowice Śląskie 2200
9.MKS Włókniarz Głuszyca1800
10.Sparta Ziębice1700
MKS Victoria Świebodzice1700
12.KS Zdrój Jedlina-Zdrój1600
13.KS Zjednoczeni Żarów1300
14.LZS Skałki Stolec548

*******

  1. Wasz klub zajmuje czołowe miejsce w rankingu popularności kont klubowych na Facebooku w A- klasie grupa Wałbrzych I. Co stoi za tym sukcesem?
  2. Czy oprócz Facebooka, klub prowadzi jeszcze inne media społecznościowe (Instagram, Twitter, strona internetowa, YouTube, Tik Tok, inne)?
  3. Kto w klubie zajmuje się obsługą mediów społecznościowych? Czy są to pracownicy klubu, działacze, fani, a może wykwalifikowana firma od social mediów?
  4. Czy popularność konta Facebookowego przekłada się w jakimś stopniu na frekwencję kibiców podczas meczów drużyny?
  5. Czy klub prowadzi na Facebooku konkursy dla swoich kibiców?
  6. Czy popularność konta Facebookowego ma istotny wpływ na promocję klubu podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami?

Zamek Kamieniec Ząbkowicki:

  1. Fanatyzm kilku osób związanych z klubem pozwolił na zbudowanie fajnej społeczności, głównie facebookowej. Dobrych kilka lat temu, gdy strony futbolowo były bardziej popularne, nasza strona była w pewnym okresie czasu w TOP 10 najchętniej czytanych stron w Polsce.
  2. Oprócz Facebooka regularnie prowadzimy stronę internetową. Próbowaliśmy z innymi socialami, ale zaprzestaliśmy z uwagi na mały odzew.
  3. Aktualnie stroną zajmują się dwie osoby, członek zarządu/fotograf/wielki kibic naszego klubu Andrzej Kaługa oraz nasz były piłkarz i ogromny fanatyk, Damian Węglarz.
  4. Ciężko powiedzieć, ale z pewnością tak. Regularne prowadzenie FB pozwala być na bieżąco, nie tylko naszym fanatykom, ale wszystkim osobom z okolicy, które śledzą nasze media społecznościowe.
  5. Zdarzają się konkursy. Kilka na sezon.
  6. Oczywiście. Jednym z profitów dla naszych sponsorów jest m.in. miejsce na plakacie, który widzi średnio ponad 2000 osób/post.

Bielawianka Bielawa

1. Popularność profilu na FB to w dużej mierze efekt tego, że Klub ma wielu wiernych kibiców, którzy są z nami na dobre i na złe i choć często nie mieszkają już w Bielawie, to kibicują nam i chcą wiedzieć na bieżąco co się dzieje u nas. Bielawianka to klub z tradycjami, który wśród lokalnej społeczności kibiców zawsze wzbudzał i nadal wzbudza wiele emocji.

2. Nasza działalność w mediach społecznościowych oparta jest na FB. Mamy stronę internetową, jednak jest ona w trakcie przerabiania i w ostatnich 2 latach nie była aktywna.

3. W naszym przypadku mediami społecznościowymi zajmuje się zaprzyjaźniona osoba, partnerka naszego zawodnika, która robi to w ramach wsparcia dla Klubu, bez żadnych profitów. Poza prowadzeniem FB robi również zdjęcia na meczach pierwszej drużyny i drużyn młodzieżowych.

4. Niestety popularność profilu nie ma przełożenia na frekwencję na boisku. Kibice wręcz oczekują, że będziemy prowadzić transmisję online, również na meczach domowych.

5. Nie prowadzimy aktualnie konkursów.

6. Mamy nową strategię pozyskiwania sponsorów, więc dopiero będziemy sprawdzać czy atrakcyjność profilu na FB może pomóc w pozyskiwaniu sponsorów i w jakim stopniu. Natomiast w naszym odczuciu, każdy klubowy kanał komunikacji z kibicami może być dobrym argumentem w rozmowach ze sponsorami, pod warunkiem że będziemy w stanie go mądrze wykorzystać.

***

Zachęcam do przesyłania propozycji lig, których rankingi chcielibyście, abym opublikował. Od 4 ligi do Klasy C. Kontakt ze mną na FB, Twitterze, WhatsApp, jak również mailowo.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.