Kolejne zestawienie w reaktywowanym cyklu „Rankingi popularności klubów na Facebooku”. Czas na trzecią grupę wałbrzyskiej Klasy B.
Wielką pomoc w stworzeniu tego i kilku innych zestawień z województwa dolnośląskiego okazał mi Paweł Danielak, były prezes MKS-u Szczawno-Zdrój. Zadał on w imieniu Galaktycznego Futbolu kilka pytań działaczom czołowych klubów rankingu.
Zasady rankingów popularności w sezonie 2023/2024:
- O kolejności miejsc decyduje liczba osób obserwujących klubowy fanpage na Facebooku.
- Drużyny rezerw klubowych występujące w danej lidze nie będą uwzględniane w rankingu.
- Klubowe profile nieaktywne od co najmniej 6 miesięcy nie będą brane pod uwagę.
- Rankingi to tylko forma zabawy i w tej kategorii należy je traktować.
Rankingi popularności klubów na Facebooku. Klasa B Wałbrzych III. Stan na 27.07.2023
Miejsce | Klub | Liczba obserwujących klubowy profil |
---|---|---|
1. | Polonia Ząbkowice Śląskie | 1800 |
2. | LKS Płomień Sokolniki | 1100 |
3. | UKS Piast Jaźwina | 941 |
4. | LZS Błękitni Niedźwiedź | 710 |
5. | LZS Tarnovia Tarnów | 635 |
6. | Wieża Rudnica | 595 |
7. | Sparta Oleszna | 581 |
8. | Spartakus Byczeń | 572 |
9. | Przedborowianka Przedborowa | 547 |
10. | LKS Henrykowianka Henryków | 43 |
*******************
- Wasz klub zajmuje czołowe miejsce w rankingu popularności kont klubowych na Facebooku w A- klasie grupa Wałbrzych I. Co stoi za tym sukcesem?
- Czy oprócz Facebooka, klub prowadzi jeszcze inne media społecznościowe (Instagram, Twitter, strona internetowa, YouTube, Tik Tok, inne)?
- Kto w klubie zajmuje się obsługą mediów społecznościowych? Czy są to pracownicy klubu, działacze, fani, a może wykwalifikowana firma od social mediów?
- Czy popularność konta facebookowego przekłada się w jakimś stopniu na frekwencję kibiców podczas meczów drużyny?
- Czy klub prowadzi na Facebooku konkursy dla swoich kibiców?
- Czy popularność konta facebookowego ma istotny wpływ na promocję klubu podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami?
Płomień Sokolniki
- Ogólnie co stoi za sukcesem: aktywność zarówno przed jak i po meczach (zapowiedzi meczów, pomeczowy opis spotkań), strona graficzna, która potrafi przykuwać uwagę, „odświeżenie wizerunku, marki”. Dokonaliśmy odświeżenia graficznego logo/herbu na bardziej nowoczesne i za tym też staramy się zmieniać szatę graficzną, aktywność w postaci wsparcia innych drużyn na FB, kulturalna i rzeczowa aktywność w komentarzach, szacunek do rywali na każdym poziomie.
- Oprócz Facebooka nie prowadzimy innych mediów.
- Profilem na FB i obsługą zajmuje się zawodnik, tak samo jak stroną graficzną oraz zdjęciami.
- Mimo słabszych ostatnich dwóch sezonów (uszczuplona kadra) widzimy, że frekwencja kibiców na meczach jest większa.
- Nie prowadzimy konkursów.
- Czy popularność na FB ma wpływ na sponsorów? Tak ma i to widzimy i odczuwamy. Zarówno przez lokalnych darczyńców, jak i dzięki medialności po długim okresie (kilkuletnim) udało nam uzyskać atencję samorządowców, dzięki czemu wreszcie mamy szatnie.
UKS Piast Jaźwina
- Niewątpliwie sukcesem naszej drużyny jest nie tylko wykwalifikowany trener, zgrana drużyna, ale przede wszystkim wiara naszych kibiców niezależnie od wyniku, którzy mecz co mecz dodają naszym chłopakom adrenaliny.
- Na ten moment nie są prowadzone dodatkowe media społecznościowe, ale pracujemy nad naszym pierwszym kontem na Instagramie, a w przyszłości myślimy o stworzeniu strony internetowej.
- Obsługą mediów zajmuje się córka prezesa, która relacjonuje działania klubu od czasu reaktywacji.
- Na ten moment nie prowadzimy konkursów dla klientów, gdyż do tej pory byliśmy młodym zespołem, który na wszystko zapracował własnymi dłońmi i pomocą wśród mieszkańców.
- W kwestii frekwencji, z pewnością informacje o meczach docierają do znacznie większej liczby osób, co przekłada się na obecność kibiców podczas meczu, ale również sprawia, że wielu z nich, którzy nie mogą na wydarzeniu się pojawić, czekają na informacje w postaci postu po meczu.
- Nasze zaangażowanie przełożyło się na pozyskanie swojego pierwszego sponsora co daje możliwości zarówno klubowi jak i dla kibiców (w postaci wcześniej wspomnianych konkursów). Jednakże zgodnie możemy stwierdzić, że popularność konta zawsze ma wpływ na potencjalnych sponsorów, jednak nigdy nie jest to główny powód.
- Kolejny były gracz Wisły Kraków dołączy do Wieczystej
- Kowalczyk „ma bekę” ze Szczęsnego i jego „kościoła”
- Losowanie Euro 2025 kobiet. Podział na koszyki
- Szalona radość Ewy Pajor po historycznym awansie (WIDEO)
- Tak Michał Probierz podsumował rok w wykonaniu reprezentacji Polski. Te same frazesy co zawsze