test

Rankingi popularności klubów na Facebooku. Klasa B Wałbrzych III

Kolejne zestawienie w reaktywowanym cyklu „Rankingi popularności klubów na Facebooku”. Czas na trzecią grupę wałbrzyskiej Klasy B.

Wielką pomoc w stworzeniu tego i kilku innych zestawień z województwa dolnośląskiego okazał mi Paweł Danielak, były prezes MKS-u Szczawno-Zdrój. Zadał on w imieniu Galaktycznego Futbolu kilka pytań działaczom czołowych klubów rankingu.

Zasady rankingów popularności w sezonie 2023/2024:

  1. O kolejności miejsc decyduje liczba osób obserwujących klubowy fanpage na Facebooku.
  2. Drużyny rezerw klubowych występujące w danej lidze nie będą uwzględniane w rankingu.
  3. Klubowe profile nieaktywne od co najmniej 6 miesięcy nie będą brane pod uwagę.
  4. Rankingi to tylko forma zabawy i w tej kategorii należy je traktować.

Rankingi popularności klubów na Facebooku. Klasa B Wałbrzych III. Stan na 27.07.2023

MiejsceKlubLiczba obserwujących klubowy profil
1.Polonia Ząbkowice Śląskie1800
2.LKS Płomień Sokolniki1100
3.UKS Piast Jaźwina941
4.LZS Błękitni Niedźwiedź710
5.LZS Tarnovia Tarnów635
6.Wieża Rudnica595
7.Sparta Oleszna581
8.Spartakus Byczeń572
9.Przedborowianka Przedborowa547
10.LKS Henrykowianka Henryków43

*******************

  1. Wasz klub zajmuje czołowe miejsce w rankingu popularności kont klubowych na Facebooku w A- klasie grupa Wałbrzych I. Co stoi za tym sukcesem?
  2. Czy oprócz Facebooka, klub prowadzi jeszcze inne media społecznościowe (Instagram, Twitter, strona internetowa, YouTube, Tik Tok, inne)?
  3. Kto w klubie zajmuje się obsługą mediów społecznościowych? Czy są to pracownicy klubu, działacze, fani, a może wykwalifikowana firma od social mediów?
  4. Czy popularność konta facebookowego przekłada się w jakimś stopniu na frekwencję kibiców podczas meczów drużyny?
  5. Czy klub prowadzi na Facebooku konkursy dla swoich kibiców?
  6. Czy popularność konta facebookowego ma istotny wpływ na promocję klubu podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami?

Płomień Sokolniki

  1. Ogólnie co stoi za sukcesem: aktywność zarówno przed jak i po meczach (zapowiedzi meczów, pomeczowy opis spotkań), strona graficzna, która potrafi przykuwać uwagę, „odświeżenie wizerunku, marki”. Dokonaliśmy odświeżenia graficznego logo/herbu na bardziej nowoczesne i za tym też staramy się zmieniać szatę graficzną, aktywność w postaci wsparcia innych drużyn na FB, kulturalna i rzeczowa aktywność w komentarzach, szacunek do rywali na każdym poziomie.
  2. Oprócz Facebooka nie prowadzimy innych mediów.
  3. Profilem na FB i obsługą zajmuje się zawodnik, tak samo jak stroną graficzną oraz zdjęciami.
  4. Mimo słabszych ostatnich dwóch sezonów (uszczuplona kadra) widzimy, że frekwencja kibiców na meczach jest większa.
  5. Nie prowadzimy konkursów.
  6. Czy popularność na FB ma wpływ na sponsorów? Tak ma i to widzimy i odczuwamy. Zarówno przez lokalnych darczyńców, jak i dzięki medialności po długim okresie (kilkuletnim) udało nam uzyskać atencję samorządowców, dzięki czemu wreszcie mamy szatnie.

UKS Piast Jaźwina

  1. Niewątpliwie sukcesem naszej drużyny jest nie tylko wykwalifikowany trener, zgrana drużyna, ale przede wszystkim wiara naszych kibiców niezależnie od wyniku, którzy mecz co mecz dodają naszym chłopakom adrenaliny.
  2. Na ten moment nie są prowadzone dodatkowe media społecznościowe, ale pracujemy nad naszym pierwszym kontem na Instagramie, a w przyszłości myślimy o stworzeniu strony internetowej.
  3. Obsługą mediów zajmuje się córka prezesa, która relacjonuje działania klubu od czasu reaktywacji.
  4. Na ten moment nie prowadzimy konkursów dla klientów, gdyż do tej pory byliśmy młodym zespołem, który na wszystko zapracował własnymi dłońmi i pomocą wśród mieszkańców.
  5. W kwestii frekwencji, z pewnością informacje o meczach docierają do znacznie większej liczby osób, co przekłada się na obecność kibiców podczas meczu, ale również sprawia, że wielu z nich, którzy nie mogą na wydarzeniu się pojawić, czekają na informacje w postaci postu po meczu.
  6. Nasze zaangażowanie przełożyło się na pozyskanie swojego pierwszego sponsora co daje możliwości zarówno klubowi jak i dla kibiców (w postaci wcześniej wspomnianych konkursów). Jednakże zgodnie możemy stwierdzić, że popularność konta zawsze ma wpływ na potencjalnych sponsorów, jednak nigdy nie jest to główny powód.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.