Europejski Spis Powszechny Kibiców Piłkarskich

Wraz ze wznowieniem rozgrywek po przerwie zimowej wystartował Europejski Spis Powszechny Kibiców Piłkarskich.

Celem projektu jest lepsze zrozumienie sposobu w jaki kibice klubów piłki nożnej mężczyzn z Europy Środkowo-Wschodniej określają znaczenie poszczególnych rywali swoich drużyn oraz zidentyfikowanie towarzyszących im motywacji. Efektem końcowym badania będzie mapa kluczowych rywalizacji piłkarskich w Polsce i Czechach oraz na Słowacji i Węgrzech.

– Badanie odbywa się przez kwestionariusz online na stronie https://football.uw.edu.pl, którego wypełnienie zajmuje dosłownie kilka minut – mówi dr Seweryn Dmowski, kierownik projektu badawczego.

– Udział jest całkowicie anonimowy, w trakcie badania nie zbieramy żadnych danych osobowych. Szanujemy prywatność naszych respondentów. Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania każda osoba może zostawić do siebie kontakt mailowy, jeśli jest zainteresowana ewentualnym udziałem w badaniu pogłębionym – ta opcja jest całkowicie dobrowolna, spora część kibiców już z niej skorzystała – dodaje.

– Rywalizacja jest istotą futbolu, a wyniki wcześniejszych etapów projektu jednoznacznie potwierdziły, że każdy kibic ma własną hierarchię najważniejszych rywali swojego klubu W kalendarzu każdego fana klubowego futbolu są takie mecze, przed którymi serce bije nieco mocniej. Percepcja istotności piłkarskich rywali do bardzo złożone, wielopoziomowe zjawisko w wymiarze indywidualnym i wspólnotowym. Mam nadzieję, że wyniki projektu pozwolą lepiej je zrozumieć, co może mieć duże znaczenie dla praktycznie wszystkich podmiotów ze świata futbolu, takich jak kluby, federacje czy media sportowe – tłumaczy Dmowski.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.