Rankingi popularności klubów na Facebooku. Klasa A Wałbrzych I

Otrzymuję pytania od czytelników o cykl „Rankingi popularności klubów na Facebooku”. Cieszył się on niemałym zainteresowaniem, ale zawiesiłem go z różnych powodów. Teraz na prośbę wielu kibiców spróbuję reaktywować cykl. Mimo braku czasu na postaram się zamieszczać 3-4 rankingi tygodniowo.

Dziś Klasa A Wałbrzych I. Wielką pomoc w stworzeniu tego i kilku kolejnych zestawień z województwa dolnośląskiego okazał mi Paweł Danielak, były prezes MKS-u Szczawno-Zdrój. Zadał on w imieniu Galaktycznego Futbolu kilka pytań działaczom czołowych klubów rankingu.

Zasady pozostają niezmienione, ale je przypomnę.

Zasady rankingów popularności w sezonie 2023/2024:

  1. O kolejności miejsc decyduje liczba osób obserwujących klubowy fanpage na Facebooku.
  2. Drużyny rezerw klubowych występujące w danej lidze nie będą uwzględniane w rankingu.
  3. Klubowe profile nieaktywne od co najmniej 6 miesięcy nie będą brane pod uwagę.
  4. Rankingi to tylko forma zabawy i w tej kategorii należy je traktować.
MiejsceKlubLiczba obserwujących klubowy profil
1.MKS Szczawno-Zdrój2185
2.Czarni Wałbrzych1838
3.GKS Zagłębie Wałbrzych1668
4.Szkółka Piłkarska "Szczyt" Boguszów-Gorce1284
5.Karolina Jaworzyna Śląska1252
6.Nysa Kłaczyna1199
7.Iskra Witków Śląski1171
8.Górnik Boguszów-Gorce1100
9. LKS Grom Witków1029
10.LKS Cukrownik Pszenno972
11.KS Zieloni Mokrzeszów955
12.KS Walim903
13.KS Stanowice817
14.Venus Nowice754
15. LZS Sudety Dziećmorowice599

***

Jak wiadomo, media społecznościowe są jednym z najważniejszych nośników informacji wśród kibiców w obecnych czasach. Paweł Danielak, korzystając z okazji i chwili czasu poprosił w moim imieniu działaczy kilku klubów z Klasy A gr. Wałbrzych o podzielenie się informacjami, dotyczącymi social mediów w ich ekipach. Poniżej pytania i odpowiedzi.

  1. Wasz klub zajmuje czołowe miejsce w rankingu popularności kont klubowych na Facebooku w A- klasie grupa Wałbrzych I. Co stoi za tym sukcesem?
  2. Czy oprócz Facebooka, klub prowadzi jeszcze inne media społecznościowe (Instagram, Twitter, strona internetowa, YouTube, Tik Tok, inne)?
  3. Kto w klubie zajmuje się obsługą mediów społecznościowych? Czy są to pracownicy klubu, działacze, fani, a może wykwalifikowana firma od social mediów?
  4. Czy popularność konta Facebookowego przekłada się w jakimś stopniu na frekwencję kibiców podczas meczów drużyny?
  5. Czy klub prowadzi na Facebooku konkursy dla swoich kibiców?
  6. Czy popularność konta Facebookowego ma istotny wpływ na promocję klubu podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami?

MKS Szczawno-Zdrój (1. miejsce w rankingu):

  1. Za sukcesem konta stoi zaangażowanie kilkuletnie osób bezpośrednio zarządzającymi klubem tak poprzedni zarząd jak i obecny kładzie mocny nacisk, by być widocznym w sieci.
  2. Posiadamy Twittera, który mocno żył za czasów poprzedniego zarządu, jednak teraz nie za wiele się tam dzieje. Podobna sytuacja jest z Instagramem. Klub posiada konto, ale skupia się przede wszystkim na Facebooku.
  3. Serwis jest prowadzony przez trzy osoby z zarządu klubu.  Póki co ta forma się sprawdza.
  4. Na pewno popularność konta ma wpływ na frekwencję, ale nie jest to na razie główny motywator kibiców do przybycia.  
  5. Klub w przeszłości był aktywny w konkursach. Obecnie jest to sporadyczne, ale od nowego sezonu będziemy wprowadzać aktywnie różnego rodzaju promocję poprzez tę formę. Mamy wśród partnerów ugadane kilka atrakcji.
  6. Popularność serwisu jest głównym motywatorem i motorem napędowym rozmów z partnerami. Dzięki wysokiej popularności konta widać chcecie podjęcia współpracy. Obecnie konto przeżywa kolejną młodość, ponieważ codziennie mamy po kilku nowych obserwujących czy polubień.

Czarni Wałbrzych (2. miejsce):

  1. Cześć, dzięki za przekazanie takich miłych wieści. Trochę jestem zaskoczony, ale oczywiście cieszę się z takiego obrotu sprawy, bo im więcej obserwujących, tym większa szansa na dotarcie z naszym przekazem do szerszego grona odbiorców. Jeżeli chodzi o przyczyny tak dobrego wyniku, to wydaje mi się, że jest to przede wszystkim zaangażowanie całej drużyny. Wielokrotnie w rozmowach z naszymi zawodnikami podkreślałem wagę social mediów i prosiłem ich o lajki, udostępnienia, zapraszanie znajomych do polubienia naszego fanpage’a itp. Myślę, że to przyniosło efekt w postaci przyrostu obserwujących. Drugą rzeczą jest to, że użytkownicy Facebooka nie obserwowaliby naszej strony, gdyby wiedzieli, że jest nudna, rzadko aktualizowana, a przerwy pomiędzy poszczególnymi postami zbyt długie. Staram się pilnować, aby na stronie pojawiały się wszystkie niezbędne informacje typu zapowiedzi i podsumowania meczów, informacje o treningach, transferach, urodzinach zawodników itp. Oczywiście z powodu natłoku innych obowiązków związanych z klubem (i nie tylko) nie zawsze jest czas, aby te posty były tak często, jakbym chciał, ale staram się wykonywać swoją pracę jak najlepiej. Co ważne, uważam, że admin tego typu fanpage’a jest z drużyną na dobre i na złe. Czasem ciężko jest przetrawić porażkę, ale czy wygrywam 5:0, czy przegrywam 1:14 lub dziesiąty raz z rzędu, należy o tym poinformować, a nie chować głowę w piasek. Niestety, niektórzy wraz z porażkami swojego klubu tracą zapał i zapadają się pod ziemię. Muszę jednak przyznać, że jest coraz lepiej i coraz więcej stron klubowych na Facebooku jest prowadzonych bardzo solidnie i rzetelnie. W naszej grupie na pewno warto byłoby wyróżnić Włókniarza Głuszyca, KS Walim, Iskrę Witków czy Szczyt Boguszów-Gorce.
  2. Prowadzę inne media społecznościowe (Twitter, Instagram, Youtube, strona internetowa), jednak nie ukrywam, że główny nacisk jest jednak położony na Facebooka i tam pojawia się najwięcej contentu.
  3. Niestety, klubu nie stać na wykwalifikowaną firmę od social mediów do obsługi profilu na Facebooku, więc prowadzę go ja, czyli działacz, a wcześniej fan Czarnych. A może to i lepiej? Jednak chyba powinien się tym zajmować ktoś związany z klubem i znający jego specyfikę. Dodatkowo jeden z byłych zawodników naszego klubu pomaga mi tworząc grafiki meczowe i inne, gdyż niestety to jest akurat moja słabsza strona.
  4. Ciężko powiedzieć, czy popularność naszego konta przekłada się na frekwencję na naszych meczach. Liczba osób oglądających nasze zmagania faluje – czasem jest ich więcej, a czasem mniej. Nie jest jednak wykluczone, że niektóre z nich udały się na stadion po przeczytaniu któregoś z postów na naszym profilu. Więc zawsze warto mieć tych obserwujących więcej.
  5. Konkurs dla kibiców zorganizowałem na Facebooku może ze trzy razy. Może kiedyś uda się to jeszcze powtórzyć.
  6. Co do wpływu popularności klubu podczas rozmów ze sponsorami, to już by się trzeba zapytać sponsorów. My zawsze staramy się przedstawić sponsorów szeroką ofertę promocji i ekspozycji ich loga na wszystkich możliwych platformach i social mediach, a czy dla danej firmy liczą się liczby, czy nie, to już indywidualna sprawa. Na pewno to nie przeszkadza, a myślę, że może pomóc.

Zagłębie Wałbrzych (3. miejsce):

  1. Najważniejszą kwestią tego wyniku to chyba bieżące informacje o poszczególnych drużynach, co przekłada się na zainteresowanie kibiców i działaczy innych drużyn. Istniejemy na FB już dobrych kilka lat co daje dodatkowy atut, że zmieniające się drużyny w poszczególnych ligach dodają większe możliwości rozbudowy popularności.
  2. Nie.
  3. Bezpośrednią obsługą zajmuje się prezes Mariusz Pośledniak natomiast jest też osoba ktoś robi plakaty przed jak i po meczach.
  4. Wałbrzych i okolice to taka typowa kolebka możliwości meczowych. Zazwyczaj kiedy to gra większość zespołów w jednym czasie, to niestety nie ma takiej frekwencji jakby się oczekiwało. Więc odpowiadając wprost – nie ma to żadnego przełożenia.
  5. Od czasu do czasu staramy się urozmaicić stronę w konkursy np. kto wygra dane mecze reprezentacyjne.
  6. Nie.

Szkółka Piłkarska „Szczyt” Boguszów-Gorce (4. miejsce):

  1. Brak odpowiedzi.
  2. Oprócz FB nie prowadzimy innych serwisów społecznościowych.
  3. Prowadzeniem strony zajmują się w głównej mierze trenerzy, którzy po meczach przesyłają relacje do osoby, która to wrzuca na stronę. Plakaty natomiast robi nam prywatna osoba.
  4. Czy to przekłada się na frekwencję? Mam nadzieję, że tak.
  5. Brak odpowiedzi.
  6. Brak odpowiedzi

Nysa Kłaczyna (6. miejsce):

  1. Wow, jak na małą miejscowość to świetny wynik, który bardzo cieszy.
  2. Tak, mamy konto na Instagramie, ale przede wszystkim skupiamy się na FB.
  3. Stroną zajmują się działacze i trenerzy.
  4. Myślę, że jak kilkaset osób jak nie kilka tysięcy, śledzi post, to z pewnością na meczach możemy zobaczyć więcej ludzi. W ostatnim czasie możemy polegać na naszych kibicach, co cieszy.
  5. Nie prowadzimy systematycznie konkursów, ale to planujemy wdrożyć w najbliższym czasie.
  6. Oczywiście, popularność konta FB ma istotny wpływ z potencjalnymi sponsorami, ponieważ jesteśmy bardziej zauważalni. Możemy pokazać, ile czasu wkładu własnego poświęcamy, by stworzyć klub na dobrym poziomie sportowym, dobrej akademia dziecięcej i świetnych osiągnięć infrastrukturalnych. Ludzie to widza w portalach i chętniej chcą pomóc lub współtworzyć z nami. Z tej okazji wszystkich chętnych darczyńców i nie tylko, ale również osoby, które chcą pomóc zapraszamy z otwartymi rękoma.

***

Zachęcam do przesyłania propozycji lig, których rankingi chcielibyście, abym opublikował. Od 4 ligi do Klasy C. Kontakt ze mną na FB, Twitterze, WhatsApp, jak również mailowo.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.