test

Rankingi popularności klubów na Facebooku. Klasa A Wałbrzych II

Kolejne zestawienie w reaktywowanym cyklu „Rankingi popularności klubów na Facebooku”. Czas na drugą grupę wałbrzyskiej Klasy A.

Wielką pomoc w stworzeniu tego i kilku kolejnych zestawień z województwa dolnośląskiego okazał mi Paweł Danielak, były prezes MKS-u Szczawno-Zdrój. Zadał on w imieniu Galaktycznego Futbolu kilka pytań działaczom czołowych klubów rankingu. Odpowiedziały Płomień Caro Makowice oraz STEP Tąpidła-Wiry.

Zasady rankingów popularności w sezonie 2023/2024:

  1. O kolejności miejsc decyduje liczba osób obserwujących klubowy fanpage na Facebooku.
  2. Drużyny rezerw klubowych występujące w danej lidze nie będą uwzględniane w rankingu.
  3. Klubowe profile nieaktywne od co najmniej 6 miesięcy nie będą brane pod uwagę.
  4. Rankingi to tylko forma zabawy i w tej kategorii należy je traktować.

Rankingi popularności klubowych profili na Facebooku. Klasa A Wałbrzych II

MiejsceKlubLiczba obserwujących klubowy profil
1.MKS Pogoń Pieszyce2100
2.KS Piławianka Piława Górna1900
3.LKS Zieloni Łagiewniki1500
4.Płomień Caro Makowice1200
5.STEP Tąpadła-Wiry1100
6.Ślęża Ciepłowody912
7.LZS Burza Dzikowiec906
8.Victoria Tuszyn769
9.LKS Kłos Lutomia746
10.Czarni Sieniawka740
11.KS Delta Słupice725
12.LKS Marcinowice684
13.LKS Gola Świdnicka629
14.CIS Brzeźnica573
15.LKS Roztocznik371
16.LKS Gilów192

Liczby obserwujących na 25.07.2023.

*******

  1. Wasz klub zajmuje czołowe miejsce w rankingu popularności kont klubowych na Facebooku w A- klasie grupa Wałbrzych I. Co stoi za tym sukcesem?
  2. Czy oprócz Facebooka, klub prowadzi jeszcze inne media społecznościowe (Instagram, Twitter, strona internetowa, YouTube, Tik Tok, inne)?
  3. Kto w klubie zajmuje się obsługą mediów społecznościowych? Czy są to pracownicy klubu, działacze, fani, a może wykwalifikowana firma od social mediów?
  4. Czy popularność konta Facebookowego przekłada się w jakimś stopniu na frekwencję kibiców podczas meczów drużyny?
  5. Czy klub prowadzi na Facebooku konkursy dla swoich kibiców?
  6. Czy popularność konta Facebookowego ma istotny wpływ na promocję klubu podczas rozmów z potencjalnymi sponsorami?

Płomień Caro Makowice:

  1. Ambicja i kreatywność. Te dwa słowa z pewnością określają nas w działaniach internetowych. To właśnie dzięki kreatywności tworzymy unikalny kontent okraszony piękną oprawą graficzną. Jak widać po efektach ludziom się to podoba, a niektórzy nawet mocno inspirują się naszą działalnością.
  2. Posiadamy profil na Instagramie, który w tamtym obszarze powiela wszelkie informacje pojawiające się na Facebooku. Od pewnego czasu również intensywnie myślimy o koncie na Tik-Toku, gdyż obserwujemy trendy i potężne możliwości, jakie niesie za sobą ta platforma.
  3. Za działanie w internecie odpowiedzialne są 3 osoby, które jednocześnie są również zawodnikami klubu. Poza tymi trzema osobami oczywiście jest jeszcze grafik, który realizuje wszystkie nasze wymagające zadania. Można powiedzieć, że nasz zespół po takim stażu działania jest już „wykwalifikowaną firmą od social mediów”.
  4. Frekwencja na naszych meczach dopisuje. Największy boom był podczas meczu o mistrzostwo klasy B nasze boisko prawdopodobnie po raz pierwszy widziało tylu kibiców. Ale czy popularność na Facebooku’u przekłada się na to? Ciężko powiedzieć. Myślę, że dla ludzi regularnie przychodzących na mecze stanowi on raczej jedynie platformę informacyjną, a im ciekawszy mecz, tym większa frekwencja.
  5. Do tej pory przeprowadziliśmy jeden większy konkurs, który pokrywał się z otworzeniem naszego sklepu internetowego i do wygrania były pierwsze dodane na nim gadżety. W poprzednim sezonie nasi kibice mogli wziąć udział w zabawie polegającej na wytypowaniu najbliższego mecz naszej drużyny, za poprawny typ i spełnienie warunków konkursu do wygrania była koszulka. Czterokrotnie takowa koszulka została wygrana przez kibiców.
  6. Z pewnością dla firm dbających o swoją reklamę w internecie popularność i zasięgi na Facebooku mają wpływ przy ewentualnym wejściu w sponsoring klubu. Jednak większość naszych sponsorów to lokalni przedsiębiorcy, którzy do takowej popularności w internecie nie przywiązują większej wagi.

STEP Tąpadła-Wiry

  1. Nie mam pojęcia co stoi za tym sukcesem. Kilka dobrych lat temu założyliśmy klubowego Facebooka z myślą o pisaniu na nim relacji ze spotkań i zapowiedzi meczów, gdyż nie każdy czytał rozwieszone plakaty na wiosce, a także wiele osób młodszych było obecnych na tymże portalu więc było nam łatwiej do nich dotrzeć.
  2. W klubie zajmuje się tym nasz zawodnik i kapitan zespołu. Z pasji, z miłości do piłki. Nigdy nie zajmował się prowadzenie profilu na Facebooku nikt wykwalifikowany. Ta osoba sama pisze relacje, tworzy plakaty, robi zdjęcia.
  3. Oprócz FB mamy Instagrama. Myśleliśmy nad TikTokiem i Twitterem, ale nie ma u nas nikt tak wiele czasu, aby zajmować się tyloma portalami.
  4. I tak i nie. Nie ma reguły jeśli chodzi o prowadzenie konta i większej bądź mniejszej frekwencji. Jak wiadomo jest to mały klub z wioski i w większej mierze na mecze uczęszczają osoby lokalne.
  5. Mieliśmy w całej historii jeden konkurs na FB dla naszych sympatyków.
  6. Mamy jednego sponsora od wielu lat i nie poszukujemy żadnego innego, stąd nie prowadzimy konta ani nie poszukujemy w tym celu kolejnych dochodów.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.