Wenecja to jedno z najładniejszych miast na świecie. Miejsce kojarzące się z kulturą, zabytkami i pięknem. A teraz także koszulkami piłkarskimi Venezia FC.
Wszystko za sprawą oryginalnego designu nawiązującego do włoskich marek premium oraz nietypowej kampanii reklamowej z udziałem greckiej modelki Theopisti Pourliotopoulou.
Venezia FC to według:
– Magazynu modowego Highsnobiety: “najmodniejszy klub piłkarski”.
– SoccerBible: “jeden z najnowocześniejszych i najbardziej innowacyjnych klubów w światowej piłce nożnej”.
– Bloomberg: “klub, który wygrywa w piłce nożnej mimo przegrywania meczów”.
Jak wygląda efekt biznesowy tego projektu?
- Sprzedaż klubowych produktów wzrosła z 730 000 euro w 2019-20 do ponad 3 milionów euro w 2021-22. A wyniki w aktualnym sezonie mają być jeszcze wyższe…
- 96% sprzedaży to rynki międzynarodowe.
- Klub otworzył w ostatnim roku dwa nowe sklepy stacjonarne w Wenecji.
Mózgiem całej operacji był Ted Philipakos, profesor marketingu na Uniwersytecie Nowojorskim, agent sportowy i jeszcze w zeszłym sezonie dyrektor ds. marki w Venezia FC. To on wybrał Bureau Borsche, jako projektantów nowych koszulek oraz doprowadził do zmiany dostawcy z amerykańskiego Nike na włoską markę Kappa.
Venezia FC aktualnie zajmuje 16. miejsce w tabeli włoskiej Serie B.
Źródło: Praca Sport.pl