Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
Legia Warszawa w lutym była nie tylko najbardziej medialnym, ale również najbardziej zapracowanym klubem piłkarskim. Stołeczny klub jako jedyny reprezentował bowiem Polskę w europejskich pucharach. Przygoda zespołu z Łazienkowskiej w Lidze Konferencji Europy skończyła się jednak po dwóch porażkach z norweskim Molde. W ubiegłym miesiącu Legia rozegrała także trzy ligowe spotkania, wygrywając jedno i dwa remisując. Poza kwestiami sportowymi ogromny rozgłos Legii przyniósł transfer Ernesta Muciego do Besiktasu Stambuł za 10 mln euro.
Drugie miejsce w rankingu medialności utrzymał Śląsk Wrocław. „Wojskowi” pod wodzą Jacka Magiery pozostają jednym z głównych kandydatów do mistrzostwa Polski, choć rundę wiosenną rozpoczęli przeciętnie – w trzech meczach wywalczyli zaledwie jeden punkt. Co ciekawie, wrocławianie byli najlepsi, zarówno jeśli chodzi o publikacje w prasie ogółem, jak i obecność na okładkach gazet.
Ostatnie miejsce na podium tradycyjnie zajął Lech Poznań, dla którego luty miał słodko-gorzki smak. Po dwóch ligowych zwycięstwach i remisie „Kolejorz” odpadł bowiem z Fortuna Pucharu Polski, przegrywając z Pogonią Szczecin po golu w końcówce dogrywki. „Portowcy” znaleźli się tuż za medialnym podium, notując bardzo dobry miesiąc. Jeszcze większym zaskoczeniem są kolejne pozycje, które zajęły Jagiellonia Białystok i Ruch Chorzów.
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w lutym 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)
Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
**********
„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.
- Przygotowania, presja i kibice – wywiad z selekcjonerem reprezentacji Polski w hokeju na lodzieprzez Grzegorz Sawicki
- Adrian Siemieniec przed meczem z Koroną Kielce: Zmierzymy się z drużyną walczącą o życieprzez Grzegorz Sawicki
- Wielkie cele i wielkie serca. Piłkarze Śląska grają o lidera i… dla Piotrusiaprzez Gość Gość
- Polacy grają o awans do wielkiego finału! Wszystkie rewanżowe mecze półfinałowe Ligi Europy i Ligi Konferencji tylko w Viaplayprzez Grzegorz Sawicki
- Euro 2024. Ranking selekcjonerów. Michał Probierz na trzecim miejscu….od końcaprzez Grzegorz Sawicki
- Mistrz kontra wicemistrz i walka o powołanie. Wysoka stawka w PZU Amp Futbol Ekstraklasieprzez Gość Gość
- Legia Warszawa zdecydowała ws. przyszłości Josueprzez Grzegorz Sawicki
- Retoryczne pytanie eksperta. Czy nasza liga jest wyrównana, czy może po prostu słaba?przez Grzegorz Sawicki
- Ekstraklasa ma drugiego najsłabszego lidera w Europie. Brak słówprzez Grzegorz Sawicki