Ile koszulek sprzedały kluby PKO BP Ekstraklasy w sezonie 2021/2022?

Portal Sportmarketing.pl przenalizował sprzedaż koszulek przez kluby PKO BP Ekstraklasy w ubiegłym sezonie.

– Podstawowe zasady dotyczące koszulek klubów z PKO BP Ekstraklasy są dość jasne. Sponsor techniczny danego zespołu przygotowuje koszulki na konkretny sezon, najczęściej w dwóch zestawach – domowym oraz wyjazdowym. Czasem dochodzi trzeci komplet – opisuje Sportmarketing/pl.

Kluby PKO BP Ekstraklasy podczas ubiegłego sezonu, ubierało kilka firm. Wśród nich nie brakowało największych marek, czyli Nike, Adidas oraz Puma. Coraz mocniej obecna na rynku jest polska marka odzieżowa 4F. Ponadto stroje przygotowują również Joma, Kappa, Capelli Sport, Macron czy Hummel.

Lista poszczególnych marek oraz przypadających do nich klubów:

Redakcja Sportmarketing.pl postanowiła sprawdzić, jak wyglądały wyniki sprzedaży koszulek aktualnych klubów z PKO BP Ekstraklasy w trakcie sezonu 2021/2022. Jak informuje wspomniany portal, część klubów odmówiło odpowiedzi na pytanie.

W związku z tym redakcja Sportmarketing uzyskała lub oszacowała dane w inny sposób, co oznaczyła na poniższej grafice:

–  Wyniki niektórych klubów są rozczarowujące. Wpływ na to ma oczywiście wiele czynników tj. wyniki drużyny czy ogólny potencjał sprzedażowy danego zespołu. Niestety w branży sportowej za mało mówi się o problemach, z którymi muszą zmagać się same kluby. Z uwagi na małe wolumeny sprzedaży, współpraca z polskimi klubami dla dostawców nie są priorytetowe. Zdarza się, że jakość oferowanego towaru lub w ogóle jego dostępność są nie do zaakceptowania. Dla klubów powinna być to przesłanka, że warto zabezpieczać się przed niektórymi zdarzeniami na poziomie umowy. Kluby i jej prezesi mają do tego prawo i na zachodzie jest to standardem – powiedział właściciel i prezes Shark Agency, Maciej Akimow.

– Innym, wciąż istniejącym problemem są niektóre grupy kibiców, które mówiąc kolokwialnie – trzymają rękę na sprzedaży gadżetów czy koszulek klubowych. Kibice wykorzystują je jak chcą, razem z herbami i sprzedają za przyzwoleniem kluby na stadionach lub w ich pobliżu. Kibic idąc za ceną i łatwą dostępnością nabywa takie gadżety, co powoduje, że nie ma on już potrzeby odwiedzenia oficjalnego sklepu klubowego. Oczywiście to tylko przykład, bo kluby powinny zrobić wszystko co w ich mocy, by wyniki sprzedaży koszulek i innych gadżetów regularnie poprawiać. W naszej lidze digitalizacja stoi jeszcze na niskim poziomie, a jest to najłatwiejszy sposób na zwiększenie sprzedaży – podkreślił Akimow.

Źródło i grafika: Sportmarketing.pl

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.