Rekordowe zainteresowanie mundialem. Ponad 3,7 miliona Polaków skorzystało z Flashscore

Mistrzostwa Świata w Katarze mogą budzić kontrowersje, ale zainteresowanie kibiców z całego świata jest ogromne. Tak wynika z danych Flashscore, którego strony i aplikacje odwiedziło w listopadzie ponad 116 milionów osób, a w Polsce 3,7 mln – to absolutny rekord w naszym kraju. Wiodący na świecie dostawca wyników live i relacji sportowych odnotował tym samym najlepszy miesiąc w swojej ponad 15-letniej historii.

Mistrzostwa Świata są zwykle sportowym wydarzeniem roku, jednak początkowo Flashscore był nieco sceptycznie nastawiony do tegorocznej imprezy. – “Nie byliśmy zbyt zadowoleni z decyzji o przesunięciu terminu turnieju na szczyt jesiennego sezonu piłkarskiego. Dla nas ligowe kolejki najważniejszych rozgrywek piłkarskich są kluczowe, a ze względu na mundial w Katarze kibice zostali ich pozbawieni”, wyjaśnia Patrik Dzurenda, współzałożyciel Livesport, spółki stojącej za Flashscore.

Obawy firmy, która dostarcza kibicom w Polsce i kilkudziesięciu innych krajach wyniki na żywo z ponad 35 dyscyplin sportowych, a teraz także relacje sportowe w pełnym formacie, zupełnie się nie potwierdziły.

“Pięć październikowych weekendów przyniosło nam nowy rekord – 106 milionów użytkowników. Jednak to listopad przerósł nasze najbardziej optymistyczne oczekiwania. Czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy, bo mundial zawsze rozgrywany jest po zakończeniu sezonu piłkarskiego. Teraz połączenie klubowej piłki nożnej i największej imprezy sportowej sprawdziło się, przyciągając do nas fanów wielu dyscyplin i rozgrywek w ciągu jednego miesiąca. W rezultacie odnotowaliśmy 22-procentowy wzrost ruchu rok do roku i pobiliśmy niedawny rekord do 116 milionów użytkowników. W Polsce wzrost również był szczególnie zauważalny, ponieważ liczba użytkowników wzrosła z 3,4 mln do 3,7 mln” – powiedział Dzurenda.

Flashscore spodziewa się pozyskać nowych użytkowników dzięki usłudze wiadomości

Bezprecedensowo duże globalne zainteresowanie turniejem w Katarze potwierdzają dane z Google Trends. Szczytowe wyszukiwanie frazy “World Cup” podczas ostatniego mundialu w 2018 roku wynosi 70% wartości z tegorocznego turnieju.

“Nasza globalna sieć Flashscore ma lokalną wersję w ponad 40 krajach, a listopad był rekordowym miesiącem dla mniej więcej połowy z nich. Ranking najczęściej oglądanych meczów w historii naszego serwisu również uległ sporej zmianie. Aż do początku mundialu na pierwszym miejscu był zeszłoroczny mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Manchesterem United a Young Boys Berno. Dzisiaj nie ma go nawet w pierwszej 25. Nowym rekordzistą jest niespodziewana porażka Argentyny z Arabią Saudyjską, którą na Flashscore śledziło ponad 14 milionów fanów. W Polsce największym zainteresowaniem cieszyła się relacja ze spotkania Biało-Czerwonych z Argentyną – 785 tysięcy kibiców” – mówi Patrik Dzurenda.

W tym samym czasie, gdy liczba odwiedzających na całym świecie rośnie, Flashscore odnotowuje również wzrost liczby wyświetleń na swojej stronie internetowej i w aplikacjach. W listopadzie wyniosła ona niemal 20 miliardów, a przyczyniły się do tego wiadomości sportowe, które Flashscore uruchomił w ponad 10 krajach.

“Pod koniec lata uruchomiliśmy główny filar naszego serwisu w jednym kraju. Naszą ambicją było jednak przygotowanie sekcji z wiadomościami sportowymi przed rozpoczęciem turnieju w Katarze na 13 rynkach, a także w ramach globalnego projektu Flashscore – i nam się to udało” mówi Alan Zaruba, dyrektor ds. treści cyfrowych w Livesport.

“Podczas Mistrzostw Świata oferujemy użytkownikom unikalną mieszankę newsów i informacji sportowych, która obejmuje analizy statystyczne, wizualizacje danych meczowych, treści multimedialne, blogi ekspertów i komentarze audio na żywo ze wszystkich spotkań. Naszym dużym atutem jest to, że dzięki polskiej redakcji i sieci 13 innych newsroomów możemy dzielić się informacjami i ciekawymi historiami sportowymi między krajami. I oczywiście ta usługa nie kończy się po mistrzostwach w Katarze, wręcz przeciwnie. To początek drogi docierania do kibiców, których nie przyciągnęłyby same wyniki sportowe i statystyki” dodaje Alan Zaruba.

O Flashscore

Sieć Flashscore jest światowym liderem w dostarczaniu wyników na żywo w czasie rzeczywistym, wiadomości, statystyk i innych natychmiastowych informacji sportowych. Marka Flashscore jest szeroko rozpoznawalna wśród fanów sportu w Polsce i 46 innych krajach. Na całym świecie Flashscore jest odwiedzany przez ponad 100 milionów użytkowników miesięcznie, a ponad 120 milionów kibiców pobrało aplikację mobilną na swoje urządzenia.

Flashscore obejmuje prawie 40 dyscyplin i ponad 6200 rozgrywek sportowych z całego świata. Oprócz wyników na żywo Flashscore zapewnia także szeroką gamę innych treści sportowych, począwszy od wiadomości, komentarzy tekstowych i audio na żywo, zapowiedzi spotkań i raportów pomeczowych, aż po tabele i rankingi live oraz wiele innych funkcji.

4 Liga A-klasa Arka Gdynia B-klasa Bayern Monachium Bundesliga Cezary Kulesza Czesław Michniewicz Euro 2020 eWinner 2 Liga Fernando Santos Fortuna 1 Liga III liga grupa 4 IV liga Jagiellonia Białystok klasa okręgowa koronawirus Lechia Gdańsk Lech Poznań Legia Warszawa Liga Europy Liga Narodów Michał Probierz Miedź Legnica Mundial niższe ligi Paulo Sousa PKO BP Ekstraklasa platforma Viaplay Pogoń Szczecin Premier League PZPN Raków Częstochowa ranking popularności reprezentacja Polski Robert Lewandowski transfery Viaplay Warta Poznań Wieczysta Kraków Wisła Kraków Wisła Płock Zagłębie Lubin Zbigniew Boniek Śląsk Wrocław

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Miejsce na twoją reklamę

Chcesz zareklamować się na portalu z ogromną ilością wyświetleń? Bardzo dobrze trafiłeś!!! To jest miejsce gdzie w dobry sposób pokażesz swoją firmę.